tisdag 5 maj 2009

Varma vindar och ljuvligt ljus...
...har varit svårt att vara inomhus! Flyttade ut min kreativitet och har börjat pynta i trädgården, vill ha en romantisk, tidlös, lummig trädgård och arbetet är långt till mitt mål då den inte är direkt ompysslad sen min gammel-morfar och hans bror Enok bodde här och var aktiva med grönskande fingrar.
Men det finns inte mycket av det att fota och lägga ut här innan det blommar och är färdigt...

Här väntar fågelskrämman i min lavendel-låda på att det ska börja dofta lavendel återigen... Jorden som är det enda som syns är ju inte direkt inspirerande...
...men äntligen så regnade det idag och jag har flyttat in min tid och pyssel-lådorna åkte fram!


Inspiration!
Lagom till det mulna väderomslaget damp denna guldklimp ner i brevlådan. Vill bjuda på ett underbart inspirerande dröm-växthus och dessutom kul småsaker till planering/trädgårds-sysslor som fanns i tidningen. Den är fantastisk!



Ja, detta numret blir en tillgång bland himmelsk inspiration, tips och vackra hem i mina korgar! För visst gör sig tidningar bäst framme, så de är lätt-tillgängliga när idéerna tryter.



Inga kommentarer: