måndag 31 augusti 2009

Liten blir döpt
Just dopet är så speciellt. Mysigt med alla nära och kära, och en start i livet för den lilla varelsen i vit, lång, skir klänning i händerna på en kyrkans man. Första milstolpen... Den allra första av alla de milstolpar man i livet ska vandra fram mellan.

Än mer speciellt att bli den utvalda, att få bli Gudförälder. Mitt andra gudbarn, en liten gosse, någon att knyta ett alldeles speciellt band med, att iaktta under livets skeden, att följa, älska och beundra. Lyckliga mig. Det är många som velat ge något personligt till den lille killen, här bjuder jag på en del av det som jag fått äran att göra i uppdrag av lille August nära och kära:

En dop-skylt med personliga datum, det valda namnet och barnbönen:
"Gud som haver barnen kär..."



Som smyckes-ask...
...till vår Gudförälder-gåva valde jag en lite större blå/vit låda däri la ett par små vingar, av vitaste fjun, jag fäste dopsmycket (en liten silver-bil) med en pärlnål. Kring hela lådan band jag ett handvirkat spetsband som avslutades med en stor rosett. Under den la jag en dikt som vi skrev ihop just för vårt lille Gudbarn.



Winnerbäck-skylt
Den vackra frasen ur en sång, av den underbaraste sångskrivaren av dem alla. Lars Winnerbäck: "den vackraste stunden i livet var den när du kom". Vad passar bättre att ge som nyblivna, stolta morföräldrar till ett efterlängtat barnbarn?


Lyckobil
En söt trä retro-racer fick den lille gossen av sina morbröder.




Alla gossar borde få en lyckobil som kan bringa tur genom livet.

Det vi gav, tillsammans med August farmor, farfar och faster var också något unikt och speciellt som jag skapat nattetid när barnen är som snällast ;)
Dock blev den klar i sista stund, så jag hann inte fota den, men jag har bett August föräldrar fota, så snart kommer jag bjuda även på den presenten!
Så jag är snart tillbaka med mer inspiration och mysigt hantverk! One of a kind! Hoppas du kikar in snart igen, och tack för denna titten!
Kram till er alla underbara stöttande människor här ute! Ni är värdefulla.

6 kommentarer:

lina sa...

Hittade in här av en slump innan sommaren, och har varit inne här så gott som varje dag sedan dess. Du gör så fantastiska grejer!!
Jag tjatar på min man att vi måste åka och kika i din butik nån lördag, och eftersom hans intresse för pyssel och inredning är i stort sett obefintligt har jag lockat med en tur till Lager 157, eftersom vi då passerar dig... :)

Ha det bra!
kram

Anonym sa...

God kväll! Verkligen jätte fina dop presenter vår lill-prins fick i söndags. Kommer bli fint i hans "blivande" rum...när vi hittar ett hus vill säga=). Har tagit lite foton...behöver dock mannens hjälp att skicka dem...nu skall vi lägga oss så det får bli en annan dag. Kram och god natt. Hoppas på mycket sömn i natt..önskar dig detsamma.

Madre sa...

Grattis lille August, till att ha fått världens bästa Gudföräldrar.
Jättefina presenter!!

Gudmor Lena sa...

Så lustigt! Jag skulle precis skriva samma sak som din mor/min syster. Jag kan verkligen bedyra genom Evelina, ditt första gudbarn, att du är en underbar gudmor Helen och jag tvekar inte på att Henrik blir en lika underbar gudfar i ditt släptåg;-)
Grattis August!

Unknown sa...

Dra mej baklänges vilka underbara presenter!! Lyllos den lille pojken som fick så mycket fint!! =)

Bilen var då för härlig..=)

Är sååå nyfiken på vad han fick av Er!!! Sedan instämmer jag helt med föregående talare..Grattis lille August till underbara gudföräldrar!! =)

Ha en ljuvlig dag!! kraaaaamar

Helen Haglund sa...

Inte att förglömma August morbror Niklas som delar vår ärofyllda uppgift som Gudförälder. Alla goda ting är tre, eller hur är det man säger?! Tänk vad bortskämd han kommer bli den lille grabben, med tre som vill bry sig lite extra genom livet! Härligt! Desto mer kärlek, desto bättre!