söndag 24 maj 2009

En bit på väg... På vägg?!
Ville visa upp min nya tallriks-hylla från loppisen i Nittorp. Slipad, grundad och målad -och så klart slipad igen! Har inte "pyntat" färdigt den än, brukar byta utsmyckning 10-12 ggr innan jag blir nöjd, och väggen bakom ska eventuellt tapetseras...Hade bara några gamla silverfat -hade tänkt mig vackra porslinsfat... Det är på G, men jag ville ändå visa upp den fina hyllan! 


Den är så vackert profilerad på de små gavlarna, har faktiskt inte sett det på så många tallriks-hyllor innan, iallafall inte de jag sett på loppisar!

Visst är det ändå underbart med alla gamla, nötta grejer som levt ett helt liv redan, de lämnas på loppis för välgörande ändamål och vips blir någon -tok som jag- förälskad i den, ger den ett nytt liv med lite färg och kärlek och fortsätter njuta av dess design och funktion! 
Loppis-lycka ända ut i fingertopparna!

Inga kommentarer: