onsdag 6 maj 2009

Henrik har fått nyckeln till mitt hjärta 
-för er som har många nycklar att hålla reda på kan ett vackert nyckelskåp behövas!
Återigen har jag fyndat på loppis. Med lite arbete, slipning, målning och dekorering så blev de riktigt charmiga och "one of a kind".



På insidan finns det tre krokar på de tre hyllplanen, observera den vackra insidan av dörren, påminner lite om en ladugårdsdörr!
Framsidan är dekorerad med texten: "Ljuva HEM ljuva" och en söt porslinsknopp.

Pris: 380 kr

Det andra nyckelskåpet ser ut att vara hämtat ur en saga, med sitt ursågade nyckelhål och fästena på luckorna. Jag målade dit ordet: "Nycklar" och "stygn" runt nyckelhålet. Inuti finns det många krokar att hänga nycklar på.


Pris: 145 kr


Tur att regnet är ihärdigt för jag har fler små projekt att avklara!
Så snart de är klara -så hamnar de här ute på bloggen! Krukorna och hyllan hamnar i butiken medan skyltarna väntar på lack och montering.


2 kommentarer:

Madre sa...

Men så fina...synd att jag redan har fyllt år! puss till dig! ps. kanske kan hitta nåt kul att få målat o fixat i morgon...så får du hembakt bröd o kvällsmat!! puss igen!

shopaholicen sa...

Vilka fina nyckelskåp. Det lilla skulle passa i min stuga! Jag blir helt sjuk när jag ser alla underbara ting du tillverkar! Vågar snart inte besöka din butik, vill ha allt! Men jag har ju fått piller ;-) kram