fredag 31 juli 2009

Nu har jag semester!
Butiken är STÄNGD, öppnar igen den 22 augusti, kl. 10!
Hjärtligt välkomna då!
Semester eller ej så nås jag via mail på lilla . eva @ passagen . se
Mobilen har det lite knapert med täckningen här på landsbygden, men vill du inte maila så försök på mobilen...
Finns alltid till för frågor och beställningar!

Vi befinner oss sedan igår på vindarnas ö... Det blåser! Det blir lite kyligt, stundtals bryter solen igenom himlens molntäcke och då blir det värmande behagligt i kropp och själ... Jag önskar er alla nu under sommaren, just det, den där behagliga spridningen av lycka i kroppen, ända ut i fingertopparna hos alla och en var!

Innan vi åkte hann jag inte lägga ut något nytt, så nu bjuder jag på det som jag ordnade med innan vi gav oss av... Här i stugan sitter jag och pysslar lite med så något ska jag nog knåpa ihop och kunna bjuda er på under augusti-månad när vi semestrar!


Beställt kort till en 40-åring, som jag uppfattade på beskrivningen som glad, mysig och söt, försökte såklart göra kortet därefter:





Mysiga skyltar!
Lite fler skyltar har jag lyckats göra. Älskar dessa "ljuva HEM ljuva"-skyltarna. Kompenserade dessa med ståltråd och spetsrosett då de blev lite kortare än de förra till samma beställare! Men det gjorde dem mycket sötare och mysigare i mina ögon... Så det blev en fördel att bli kortare än vanligt.





Ett till beställnings-kort till ett nyförlovat par som ligger beställaren varmt om hjärtat. Hoppas det blir till belåtelse för både givaren och mottagaren!




Gott folk, det var allt för denna gång, men lovar att jag snart är tillbaka med nytt från hjärtat!
Ljuvliga sommar-stunder, ljumna kvällar, svala dopp och värmande solsken till er här ute.
Helen

2 kommentarer:

Linda sa...

Hej! Vilken underbart fin och glad blogg du har! Jag och min kille var ner till Värnamo på semester och vi tog då en liten tripp till Malins butik UNIK. Super fin, jag köpte en av dina skyltar där och är super nöjd med den! Nu när jag sitter och tittar på din sida vill man ha allt :). Hoppas du har en skön sommar Många kramar Linda (utanför Uppsala)

Unknown sa...

Hej sötis!!

ÄNTLIGEN har datorn kommit i gång igen!! =) Så himlans skönt!! =)

Nu är det åtskilliga timmar framför datorn som skall fixas..ti-hi..=) England var myspys..mängder av fina saker att köpa och roliga intryck!!

Hoppas att du har det bra *på din lilla ö* och att du njuter av det fina vädret!! Alla *hem ljuva hem* skyltarna är slut!! Så när du sätter i gång igen..vore det underbart med lite nya sådana..när tid, ork och lust finnes..ti-hi..=)

Tack oxå för din gulliga kommentar..den värmde ända ner till lilltån!! =)

Stor kram på dig..lev, njut å va gla..tralla la la! kramis Malin