tisdag 21 juli 2009

Sött till en sockertopp
Kolla vilken härlig pastell rosa färg det blev på denna söta skylten. Passar utmärkt till en nyfödd liten tös... Med svagt grå text i bakgrunden av visan "Bä bä vita lamm..." och svart snirklig front-text "välkommen till världen". Ska det iallafall stå... Har inte bett någon korrektur-läsa. Jag har nämligen fått en lustig ovana -att skriva fel- antingen fel ord, fel stavat eller en extra bokstav eller två. Brukar ju alltid visa upp först för min fästman, och ett par gånger senaste tiden har han höjt på ögonbrynen och flinat, frågat vad jag menar, eller vad det egentligen ska stå?! *phu* Skrapa, slipa, måla och göra om...
Man ska banne-i-mig inte tro att man kan låta tankarna vandra mitt i tillverkningen, för då pyttsann blir det fel! Ödmjuk ska man vara och det verkar inte som det räcker att hjärtat är med i skapandet -hjärnan måste visst finnas med på ett plan också.


Finns i min butik. Pris: 295 kr


Höns-mamman på landet!
Just nu i skrivande stund befinner jag mig i Månstad, ute på landet hos mor & far. Vi har mamma/barn-mys nu på kvällen då gubbarna är ute på sjön och fiskar gädda -till fisketävlingen! Så med mitt fantastiska mobila bredband så tänkte jag bjuda på lite smått och gott som jag gjort till min mamma...

Ärligt talat så är jag mer jag mer höns-mamma än min mor, hon är nog mer en pitbull -och jag en hönsig en! Men till mitt försvar så går hönsigheten i släkten!

Mitt tips idag!
Inför en middagsbjudning vi hade hemma gjorde jag en lite annorlunda inbjudan. I en gammal flaska med vacker porslinskork rullade jag ihop en inbjudan, hängde en hjärte-etikett kring halsen och ställde i brevlådorna hos de som blev bjudna. Livs levande flaskpost!

Inbjudningar är kul! Jag skulle kunna ha middags-bjudningar och kalas bara för att få göra olika inbjudningar. Ju närmare temat på festen man kommer med inbjudan, desto mer "fiffigt" är det så klart. Sen kan man hålla bordsdekorationen i samma tema som det lilla extra för gästerna! Ger man ut flaskor i inbjudan kan man ju vira ihop en tag med en flask-kork som bordplacering... Låt fantasi-flödet angripa blodomloppet och njut av gästernas uppskattning!


En världslig present!
När min mor och far nyss fyllde 50 ordnade jag denna mysiga mini-resväskan från hennes symöte! Fylld med EURO till den allra första utlandsresan för födelsedags-paret!



Liten dikt och underbara, slitna klistermärken pryder den lilla svarta lådan...


En morsdag-tag från starten av scrappbook:andet...


När vi blev dit-bjudna till påsk hade vi med denna lilla vår-present.


För frusna fossingar!
En kall vinterdag hade jag med dessa upp till stugan. En ull-påse med ull-tofflor i olika storlekar. Alla med frusna fötter med storlekarna 36-42 kan få upptinade fossingar även om de besöker stugan kalla dagar. Borde kanske dekorerat alla tofflorna med, men strax före jul kändes det som ett evighets-projekt som inte kunde prioriteras... Det fick räcka att ge påsen en uppiffning av tygbokstäver.




Kommer inte ihåg om jag visat detta kortet de fick i 50-års present, beställt av min mormor och morfar...




I vår släkt är det inte bara jag som gör kort. Min moster Lena är en riktigt duktig kort-makerska! Hon gör ganska dova, mysiga kort, fin-fina! Hon är så duktig med att kombinera färger och toner, det är nog hennes starkaste egenskap. Här är hennes kort till sin syster och hennes man, då de fick bidrag till ett växthus! Kortet är format som ett litet växthus, fiffigt.


Nu ska jag vara mer social och njuta av mys-kvällen, önskar er alla en riktigt trevlig kväll med era nära och kära!

4 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

så mysa o fina saker du gör!
uppsatta tav de kära kan jag tro!!
så är det även i mina förälrars hem...fullt av pyssel jag gjort till dem under åren...lite kul!!

ja du...även jag stavar fel...himla vimsig, glömmer o tappar bokstäver...alltid gjort men bivit värre...kan det bero på tankspriddhet tro!!
när jag jobbade i butik o textade skyltar ar et ju ingen höjare,,,värst var det nog när jag missade en siffra i priset...mmm..bidde väääldigt billigt då!!

nattis millan!

Åsa/asamia sa...

WOW!!!! Såååå vackra saker du gör...allt är så fint och inspirerande. Tack för titten!

Moster Lena sa...

Tack snälla för de fina orden. De värmde. Ser fram emot en härlig helg med Torpaspelen och utflykt till småland:-)Hoppas på lite bättre väder bara. Regnet fullständigt öser ner just nu. Men vi får göra vårt bästa med att sprida eget ljus och värme, eller hur!? Stor kram...

Malin - Ebbas änglar sa...

Hej!
Brukar titta in här hos dig ibland, måste bara säga att du är så himla duktig. Dina skyltar är helt UNDERBARA!! Fortsätt inspirera!!
Kram från mig!! /Malin ^^,