söndag 13 september 2009

Min lilla butik i garaget!
Butik "sött & nött" på Furuvägen i Limmared, 3 mil från Borås, 3 mil från Gislaved -så där alldeles mitt emellan i en liten bortglömd ort halv som halv på landsbygden... Där har jag valt att öppna en butik -i vårt garage, till att börja med. "Man måste ju börja någonstans..." Visst har jag stora drömmar och planer på att skaffa en mysig butikslokal någonstans, eller bygga en bod på uppfarten där jag kan inreda på ett mer lockande sätt...

...men allt måste få ha sin tid. Jag har börjat i liten skala, utifrån det läget jag befinner mig just nu i livet. Min livskompanjon "Värken" och utbrändheten kämpar mot mig de flesta dagarna. Många dagar handlar det inte om att leva, utan om att överleva. Visst låter det dramatiskt? Att överleva! Som om jag stod öga mot öga med en eldsprutande drake -eller en urspårad rasande långtradare, i mörkret mitt på en motorväg... Jag är "hel", "lycklig" och "frisk", alltid finns det dem som har det värre, som har mer ont, mår sämre... Men faktiskt är det ingen tröst de där dagarna i veckan, de gråa, ångestladdade, stressade, orklösa dagarna när det är en stor bedrift att bara ta sig upp på benen och stå upp, det är mina "att-överleva-dagar"...

Varför berättar jag detta för alla som läser min "pyssel-blogg"? Jo, för att sprida den bästa medicinen och terapin av dem alla -att glädja andra. Att inspirera, att skapa, att göra personliga presenter som gör en människa sprudlande glad -för det smittar av sig till den som ger... Om alla smittas av ett leende så vore det den bästa epidemin som kan inträffa! Oavsett om det är en present, en kram eller en person som börjar glädjen så är alla värda den! Allt är möjligt, vill man så kan man. Alla kan göra någon glad, och visst är det den bästa gåvan av dem alla?
Lycka!



Jag är så glad att jag började blogga, även en dålig dag kan jag ligga ner i soffan och ladda upp några foton... Titt som tätt trillar det in en vänlig uppmuntrande kommentar som får hela dagen att kännas lite ljusare, lite bättre och lättare.
Tack till er som kikar in och följer mitt skapande, ni gör mig lite lyckligare, och livet blir lite enklare! Tack.

Jag har lovat tidigare att bjuda på lite bilder från butiken, så även om det är fortfarande är i starten så lägger jag nu upp några butiks-bilder... Varsågoda!


Vacker glasklocka på stenfat: 295kr
Lavendeldoftande linnepåsar med monogram: 69kr

Flower-hink i vitt zink stor: 295kr, mellan: 225kr, liten: 150kr.
"NUT-café", fågelmatare i zink: 120kr
Hjärte-fat i zink med vågig kant: 149kr

Shabby chic resväska: 420kr
Låda med salt, hemmasydd saltpåse och hjärta, på lådan står texten: "Lita aldrig på en smal kock": 275kr
Liten handsydd anka: 70kr
Öppet fågelcafé med sugproppar, fästes på fönster: 159 kr
Skylt "min enda önskan nu och här, älska mig för den jag är": Reserverad

Underbara boken "Franske Stemninger" från Jeanne D´Arc: 429kr
Linnekudde rund med monogram, liten: 429kr, stor: 499kr.
Bakom de fantastiska böckerna en linnekudde med tryckt posttext från danska Jeanne D´Arc: 399kr
(kuddarna innehåller inner-dunkudde och de dekorativa kuddfodralen).


Rostig krona till blomma eller prydnad: 329kr/st.

Visst är de vackra? Dessa är mina absoluta favoriter just nu i butiken! Titta bara så rostiga och tidlösa de är!

Har mer att visa, men lägger in det imorgon, nu ska jag vila och mysa så det finns mer ork när morgondagen nalkas! Sov gott, lev väl!
Kram Helen

5 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojs!!Sååå vackert skrivet!!!
Du glädjer verkligen mig ialla fall med allt dit härliga inspirerande pyssel!!!

kramisar ♥ millis!!

Madre sa...

Ja, du glädjer verkligen andra. Även jag som är van att läsa och alltid har läst det du skriver, känner lycka över dina ord! Tack för idag...syns i morgon igen!
Puss o god natt!

Vallersvik 7 sa...

Du har en underbar blogg att följa, du inspirera mig till att själv vilja så mycket. Dessvärre så räcker inte tiden till till allt jag vill göra men jag får hoppas på en långt liv vilket innebär MYCKET pyssel och myssel. Tack för att vi få ta del av dig!
Kommer förbi din butik när vi ska till Gällstad för shopping! Vad har du för öppettider?

Färjtorp sa...

Hej!
Vad roligt att du startat en liten "gårdsbutik", det är en liten dröm som jag oxå har...

Håller med dig om att skapa ger energi!! Det bästa som finns. Du är så himla duktig, allt du gör blir så underbart =)
Tack för att du delar med dig!

kram Johanna

Theresia sa...

Jag blir så inpirerad varje gång jag besöker din blogg, jag har varit osynlig länge nu. Men nu skriver jag en kommentar! Du är fantastiskt duktig! Du har en stor gåva att kunna skapa!
Ha det så bra Theresia