måndag 14 september 2009

BUTIK
"sött & nött"
Öppet alla lördagar 10-14
annan tid enligt överenskommelse!
Hjärtligt välkomna!


"En-att-slänga-gris" blev en "änglagris"!
I somras hittade jag denna keramik-gris på en loppis, föll så för designen på trynet, knorren baktill och de stora ögonen, och fick en bild på näthinnan hur den kunde bli med lite fix och färg. Inte för att den blev direkt som jag tänkt, men nu är den klar, och jag har ju redan visat "förebilden" innan och lovat visa den nya omgjorda varianten sen, på sitt alldeles lilla egna, tokiga, söta sätt så kommer den nu ut på bloggen. Här är före:


Tillåt mig att presentera den lilla loppis-grisen, efterbild:

Den blev prydd med en poppel-krans på knoppen, en grå spetsrosett runt halsen, ett par silvervingar av ståltråd, klädda med pärlor, och dekorerad text på båda sidorna "änglagris".



Tänker man lite på sagan om den "fula ankungen" när man letar fynd på loppisar, att en opersonlig, trist sak kan med lite kärlek och tid bli något mysigt, vackert och fint... Då kan man hitta de där sakerna som blir det där lilla extra! Det är mitt tips! Köp lite hobbyfärg, ståltråd och lim, och åk på loppis och börja leta! Lägg ner någon/några kvällar på fyndet och voila! Börja nu innan loppis-säsongen slutar, så har du god till att fixa egna julklappar under hösten!
All loppis-lycka till er!

4 kommentarer:

Unknown sa...

*Allt är vackert som ses med kärlekens ögon*!!..och dem har verkligen DU!!!! =)

Allt du tar i blir underbart..och blir till en KÄR LEK!! =) Och de dagar du inte orkar ta i något...så tänker jag på dig massor och skickar mängder med kärlek och energi!! =)

Puss och ha en härlig dag!! Malin

Sari sa...

Hej!
Stort lycka till med din lilla butik!
Vad spännande och kul för dig! Har jag vägarna förbi någon gång, ska jag titta in!

Den lilla grisen blev jättesöt efter omvandlingen till änglagris!! Var får du alla idéer ifrån??!! Din fantasi och kreativitet verkar oändlig...!
Ha en fortsatt trevlig vecka!
Kram Sari

Lena sa...

Så söt han blev!! Ser ut att ha ätit jästa körsbär precis som griseknoen och Emil :-)

♥pysselstina♥ sa...

Åh, vilken söt liten änglagris♥
Du gör så mycket fint.
Välkommen att hälsa på hos mig.
Nu är det öppet nästan jämt och fullt med pysselmaterial i skafferiet. 1/10 kl 18-21 är det Pyssel-Mingel med fika & söta godsaker.
Kram Stina