lördag 26 september 2009

Höstmysiga väskor!
Så här på lördagskvällen, när träden susar av gulnande löv, och vinden är smått kall, så går det inte att ta miste om att det är höstens årstid på intåg. Höst = mys, så nu vill jag visa lite höstnytt, nämligen tre mysiga ull-väskor. Handstickade och tovade av min underbara mamma, och dekorerade av mig. Finns till försäljning i min butik. Tre är klara, men fler färger är på intåg, så håll utkik vid intresse! (Tex mörkare grön, svart och röd, det går att önska dekoration på dessa då de inte är påbörjade ännu)


Väska no: 01
En mild rosa med vita blomstrande dekorationer -handvirkade blommor- i olika storlekar, varvat med grå och vit spets och små söta knappar! Jag bli så glad av alla små pärlande knappar, tycker det är så sött med knappar!



Pris: 590 kr


Väska no: 02
En grå mysig historia som är lika passande till vår, sommar, höst och vinter med sin ganska diskreta gråa dekorativa blomma med pärlor. Kring "locket" har jag sytt på ett tunt grått spetsband som lite diskret fångar blicken vid en närmare titt!



SÅLD


Väska no: 03
Grön, glad och mysig väska med ljusa glada blommor och generös spets. Dessutom snirklande pärlor, knappar och naturfärgat textilband med bokstäver som ytterligare blickfång under den ena blomman.



Pris: 590 kr

Jag har också lite nya skyltar på gång, och dessutom nya små-hus, men det bjuder jag på en annan dag när de är klara. Nu ska jag fortsätta vila mig ur en lite tyngre period för att få ny ork och skapa massa nytt inför den stundande årstiden och dess högtider och mys!

Tack för titten.
Höstkram Helen

2 kommentarer:

Piondröm sa...

Mycket underbart som du visar. Så roligt att göra alster ihop med sin mamma. Ni är så duktiga!!!!
Jag har också väldigt ont och mycket värk nu när det är väderförändringar. Vi är rätt många som har det så nu...men alla hittar inte tröst i skapandet, som vi tex. Man önskar att fler kunde odla sina passioner.
Ha det gott i höstmyset.
Kram Carina

Sari sa...

Hej Helen!
Hoppas du mår bättre igen!
Väskorna är SÅÅ söta med fina detaljer! Kul att dekorera något som mamma gjort. Ett riktigt hantverk rakt igenom!
Ha det bra! Kram Sari