måndag 9 november 2009

Glädje, mys och pyssel.
Återigen vill jag tacka alla er som kollar in på min sida, jag hoppas och önskar att jag inspirerar er och får skaparglädjen att spira -och extra varm kram till er som tar er tid att lämna en kommentar så jag vet att ni varit här... Det betyder så oändligt!
Era ord värmer ända in i hjärte-roten ska ni veta, och det gör det verkligen roligt att skriva in nya inlägg!
Tack, och tusen tack till alla er underbara själar!

Min lilla "tomte"-verkstad är i full gång, och jag är tacksam å mina egna vägar, att jag redan förberett mycket tidigare i år som jag har att färdigställa nu, men självklart blir det en hel del tillverkat från grunden nu med... Det ska bli så spännande och förhoppningsvis givande att medverka på "Jul på ÅHAGA" den 1:a advent i Borås.
Kom gärna dit och besök mig!



Ljus i mörkret...
När mörkret börjar omfamna vårt avlånga land kan det vara mysigt att ljusa upp kvällarna med vackra små ljuslyktor. Dessa är nya och finns till försäljning i butiken.


Pris: 45 kr/st


Förälskade små kanin-nissar
Två små kaniner-i-kruka, med en vit vinter-ros och handmålad skylt med texten: "KRAM & puss".


Ihop-snirklade med silverglittrande ståltråd...

Klädnypa med spetsrosett, som prydnad...



SÅLDA


Tidlösa "X"
Otroligt vackra bokstaven "X" i vitmålat trä. Skavt och "väderbitet". "X":et kan ju stå för ett hemligt födelseår, en puss, eller för "X-mas", eller för någon annan anledning som är betydelsefull för dig... Jag snurrade om lite presentpapper och en liten förslags-förklaring...




Mått: 40x25 cm
Pris: 265 kr


Mysiga "M"
Jag har en till bokstav i butiken (och på marknaden). Ett "M" som jag också prytt med lite presentpapper och en "M"-förklaring. Tex: "Merry christmas" och "Mamma". På "M":et med det sistnämnda skrev jag ner dikten ägnad en mamma av Siv Andersson. Lätt att ta till sig, och så sann, så sann.


Mått: 30x27 cm
Pris: 85 kr/st
SÅLD


Jul-kanin-på-konserv
Två till små kaniner med luva har det blivit... Så söta så... Men bjällror, kransar och rosett.

No:01




No:02



Pris: 220 kr


Änglar
Som ett litet avslut vill jag även visa de två senaste änglarna.
Den första är mysig, och i dämpade färger, "höst-ig" helt enkelt. Hon är ca 41 cm lång.



Pris: 325 kr

Den andra är en skyddsängel som ger "änglavakt". Hon är prydd med ett pärlhalsband, silverkrans med pärlemopärlor, gammaldags omlottklännning i grått linnetyg med vit spets. Vita vingar, och en skylt i handen med texten: "änglavakt". Hon är ca 65cm lång.




Pris: 599 kr

Det var allt jag hade att bjuda på för den här gången. Jag hoppas jag hinner tillbaka snart igen och kan bjuda mer på det som skapas här hemma... Mycket är på gång!
Skriv nu upp i kalendern -den första advent: "Jul på ÅHAGA"!
Mys till er alla, där ute i era stugor med era nära och kära!
Lev väl.

Kram
Helen

5 kommentarer:

Pink Chocolatier sa...

Oj så du ligger i!
Jätte fina saker, synd bara att vi bor typ 30 alldeles för långa mil i från varandra...Annars hade jag helt klart kikat in på julmarknaden :)

Ha en fortsatt trevlig måndag och pyssla inte sönder dig....Kom ihåg att njuta åxå :)

Kram
-Erika-

LottaB sa...

Åhhh, underbara du. Vilken otrolig kreatör du är. Du gör så fina saker och skriver så mycket fint att jag blir alldeles varm inombords.
Läste också om din relation till din mamma. Precis så jag önskar att jag skulle ha det. Istället njuter jag av min relation till min dotter och son. De ska alltid veta att jag finns där. Det är väl därför man vill ha barn, för att man ska kunna ge av den enorma kärlek som bara bubblar fram. Lyckliga du som har så goa föräldrar. De som tycker att du borde växa upp har nog aldrig fått känna av gränslös kärlek. Varken fått ge eller ta emot. KRAM

Lena sa...

Oh, så söta kaninerna och änglarna är! Och den fina dikten till mor blir man ju alldeles tårögd av.

kram kram....

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

mys, Mys & ännu mera MYYYS!!!
Bara älskar allt ditt pyssel!!!
Måmga Mys kramar till dig ♥

Färjtorp sa...

Hej!
kikar in... och möts av dina underbara kaniner i burk och kruka!! De är verkligen för ljuvliga. Och hade jag haft närmre hade jag mer än gärna besökt marknaden!!!!!!!
Blir alltid inspirerad här, TACK!

kram johanna