söndag 1 augusti 2010


Handgjort från hjärtat...
...hade en bild i huvudet av "trasdocke-tavlor", inte bokstavligt, utan med med samma känsla som jag själv får av mina hemmasydda trasdockor.
"Jag är inte perfekt på något vis, men lika värdefull för det.
Älskvärd trots mina brister."
Om jag lyckats förmedla ut min känsla från hjärtat ligger ju hos betraktaren, men här kommer resultatet:

Mått: 30 x 90 cm

"Du vet väl om att du är värdefull"
Texten talar för sig själv, och den slitna tyg-kaninen med sina år på nacken ser mitt i sitt trasiga söta "jag" väldigt värdefull ut. Kanske tjänstgjort i en famn hos ett litet barn under många år som en tröstande vän...







"All you need is love..."
visst är det så, att man kommer långt bara av kärleken. Längre än man någonsin trott.
Denna tavlan såldes som en bröllopspresent, och för att visa hur personlig den blev med tillägg av datum och namn för brudparet så vill jag visa den igen, både före och efter...

Före:


Efter:


"Anywhere is paradise when you're with the one you love"

Hoppas att bröllopet var en lyckad tillställning för såväl brudpar som gäster!
All lycka till er.

Fortsatt trevlig sommar...

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej helene!! Men herregud va duktig och kreativ du är!!! Underbart! Var faktiskt uppe hos dig idag för att se om du var hemma så jag kunde kikat lite i din butik:-) men ingen var hemma så jag prövar en annan dag! Ha det gott kram Sofie (lindberg)

Victoria sa...

Åh, så vackra saker....det är en lisa för själen och ditt sätt att skapa är fantastiskt! Man känner hur hjärtat skuttar, längtan till inspiration kommer upp till ytan och jag, som aldrig sett din blogg tidigare, sitter här som en tok ikväll och tänker:
Det här är underbart!

Jag skall göra allt jag kan för att klara av att komma förbi ditt lilla ställe imorgon. Längtar!

Med bästa kvällshälsning

Victoria Berntson, Målsryd