måndag 20 december 2010

Juletid och julefrid.
Oj oj vad dagarna rinner iväg fort. Snart är det jul.
Skriver på en gång hur vi ska ha öppet närmsta tiden så jag inte glömmer det senare i inlägget:


TISDAG 21 dec: 14-18
Extra öppet da´n före da´n för sista minutenklappar:
TORSDAG 23 dec: (ca-tid) 13-16
JULDAGEN: STÄNGT
TISDAG 28 dec: 14-18
NYÅRSDAGEN : STÄNGT
men sen är det väl nästan som vanligt igen med alla dagar
-dvs tisdagar 14-18 och lördagar 10-14

Hjärtligt välkomna till vår butik
Sött & Nött

För övrigt så har jag har fått en ny medicin som verkar fungera till viss del, istället för att må "uselt" mår jag "bara dåligt", vilket är en stor förbättring som vi är så tacksamma för.

Håll koll på tiden med en charmig klocka, eller njut av den som prydnad...
Den blir garanterat en pärla i hemmet!

Pris 175 kr/st, finns i 3 olika färgval.

Tack för alla tankar jag får via mail och kommentarer, de värmer så långt in i hjärtat! Jag är inte alls bra på att besvara mail-frågor, och ber om ursäkt för detta. Nu med mina glasögon är det lättare och jag ska försöka bättra mig...

Här är det fullt upp med nya skapelser som vanligt, även om det blivit en hel del julklappar och presenter som tagit upp den ork jag har på sista tiden... Och det kan jag ju inte fota och lägga ut... Då jag fotat på plats i vår lilla butik har jag inte lärt mig hantera ljuset än så korten blir inte som jag tänkt mig, så ni får nöja er med halvblaskiga foton på underbara detaljer denna omgången...



Handmålad tavla
"Tryggare kan ingen vara än Guds lilla barnaskara"
Vit i grunden med text i brun/grått. Prydd med ett par gamla vita fjädervingar, och ett kors i zink.

Denna är relativt nymålad så pris och mått kommer ut snart...




Ett urval av de nya sakerna kommer från underbara UNIK kollektion designad av Malin Körner i Värnamo. Det är vit keramik i härligt glädjande design.
Jag kan ju inte låta bli att kludda på färg på de fina formerna och resultatet blir så här efter lackning och torkning:

Godis-gömmor/ Socker-skålar
Kärt barn har många namn. Detta blir en praktisk "gå-bort-present" till någon du tycker om. Alla målas ju för hand och blir därför olika, och kan fyllas med chokladpraliner, hemmagjort julgott eller sockerbitar till kaffetåren.


Pris: 155 kr/st

Tårtfat
Lyxiga och gräddigt vita tårtfat med målad textruta i olika färger, men alla med samma text:
"Älskar sött". Här på kan man lägga 7 sorters kakor, ställa ljuslyktor eller en kruka med någon vackert i.


De är underbara allihopa, men vissa kan ha sina små skavanker och därför har vi möjlighet att sälja dem för ett otroligt bra pris denna omgången.
Endast 95 kr/st. (finns dock i begränsad upplaga)


Grodprins-kopp
Underbart söt groda på en kopp med texten "UNIK" på framsidan. Perfekt att lägga lite gott i, eller plantera en hyacint eller något annat fint...
Pris: 165 kr/st (plus ev dekoration)


Fler och bättre bilder på denna underbara kollektionen kommer ut någon gång efter jul, då jag antar att vardagen kommer tillbaka i något så där lagom takt igen...


Titt-ut-holkar
De små titt-ut-holkarna är dekorativa i vackra vinterbuketter och till krukväxter i fönstret. Har man tur kanske en fluga flyttar in, för mycket större flygfä än så trivs nog inte i dessa små hus. Perfekt att ge istället för en blomma när man blir bortbjuden.
145 kr/st.



Favorit just nu!

Kunde inte välja en, så jag bjuder på mina två favoriter idag. Först en underbart fin glasklocka på stenfat. Personligen tycker jag inte man kan få nog av glasklockor -där i kan man pynta sin egen lilla vintervärld och spara den skyddad och njuta av den var gång man går förbi. Eller varför inte spara fina minnen under en kupa? Så som ett par slitna barnskor, en liten sagobok och ett dopsmycke? Ljuvligt...
I butiken har vi två olika varianter på glasklockor, välkommen in och kika!


Min andra favorit är dessa små vintage-ramar som är lagom stora att knyta fast kring ett stort blockljus, på en lykta, på ett paket, eller varför inte låta fantasin flöda och såga ner en stor gren och pryda med flera ramar som ettsläkt-träd?
Pris: 25 kr/st (inklusive bandet)


Jag önskar alla en underbar jul, med värme, ljus och kärlek. Hoppas att julefriden kan infinna sig i alla och en var så julen blir ett hjärtligt minne att bära med sig in i framtiden.

Julekramar
Helen

3 kommentarer:

Weronicha sa...

Älska, älska, älska ALLT du gör! ledsen att du inte blir helt bra, men glad att de e mindre dåligt ;D
mina ögon älskar allt vackert du förser dem med, så TACK att du fortsätter blogga <3

Käranån sa...

GOD JUL!

Anonym sa...

Hej!
Helt underbara skapelser du gör, ska absolut besöka din butik. Jag undrar hur du gjort tavlan "Tryggare kan ingen vara", ser ut som det sitter papper????
Ha en underbar dag!