tisdag 8 september 2009

Sommaren är slut, men kärleken blomstrar än!
Två bröllops-uppvaktningar har jag fått äran att skapa... Och de tänkte jag bjuda er på i detta inlägget.
Först en tavla, med djup kant, dekorerad med en vacker bit ur en sångtext av Shirley Clamp, så fint. Tavlan är målad i vitt, med modellering, lite lätt grå-skuggad runt i kanten.
Hoppas den kommer till rätta i de nygiftas hem!


Kring tavlan knöt jag ett tunt linsnöre där jag hängde ett silverkors. På kanten har jag skrivit namnen på de älskande, och kyrkans namn samt bröllopets datum. På bilden nedan kan man ana hur ett gammalt not-ark lyser igenom den vita färgen, det blir ytterligare en dimension på tavlan...




Till bröllop no:2, gjorde jag enligt önskemål en stor textad skylt: "Vad vore jag utan dina andetag"
Under den tidlösa naturfärgade spetsrosetten skrev jag de lyckliga tu:s namn, mellan dem ett hjärta.




Det här är en av de allra finaste skyltarna jag gjort, alla bokstäver blev så bra! Hoppas verkligen att den finner sin plats i hemmet!
Gjorde även ett tillhörande kort, med brudparet och deras lilla söta brudnäbb...





Så här blev presenten till slut, inslagen och redo att levereras till de nygifta!
All lycka till er lilla familj, må allt väl ske er!


10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ingen Blogg, jag kan nästan ingenting om Bloggar...MEN så härligt det är att besöka din! Du e fantastiskt duktig. Hur kan man bara skriva så fin text? Lova att fortsätta inspirera oss ute i världen!
Michaela

Sari sa...

Åh, vad vackert!
Texterna är ju bara så fina!

Jag förstår inte hur du kan skriva så vackert... Målar du texten eller har du någon speciell penna...???!
Blir så nyfiken!

Ha det så bra! /Sari

Madre sa...

Jag tycker, givetvis tvärtemot dig, mest om den första, där det är mycket text.
Oerhört vackra båda två!!
Tänk när du ska gifta dig en gång i framtiden, vem ska då göra lika fina presenter till dig.
Det blir knepigt att lösa!!
puss puss

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Halljsis!!!!

Ååå såå fint!! Brudparen kommer att bli störtförtjusta!!!
Ha det gott!;)
~~Kramelikramis ♥ Millis~~

Palmerska villan sa...

Nu har jag suttit och läst hela din blogg inlägg efter sida.. jag bara njuter av dina fina saker. Var har du din butik? och vad heter det teckensnittet du använder dig av... det är ju samma som scarp har, vänligen svara på det. Letat ett tag..
jag har länkat till dig från min sida förresten!
mvh Emma

Lena sa...

Jag tycker precis som din mor (igen)
att första bröllopsskylten är vackrast,
men jag förstår precis vad du menar med att du är nöjd med alla bokstäver på den sista. Jag är ju likadan;-)
Även om ingen annan än du själv ser skillnaden utan tycker att allt du gör är lika fint
så är det en härlig känsla, för dig själv,
att inte behöva reta sig minsta lilla på något som du kunde gjort bättre, eller hur!!?
Och jag blir så glad när jag ser alla kommentarer om hur du inspirerar så många med din blogg.
Stor kram vännen.

Jenny sa...

Jag har läst i din blogg ganska länge nu och kände att de är dax att ge mej till känna. Du skapar alldeles underbara saker. Tavlorna är såå underbara och du textar underbart fint... //Jenny

Helen Haglund sa...

Tusen tack, snälla ni, som gör eran röst hörd här på min blogg. Det är tackvare era kommentarer jag vet att det jag skapar blir uppskattat, så jag får energi att fortsätta skapa, inspirera och pyssla!

Det värmer så gott i botten av hjärteroten med era ord och komplimanger, tack. Tack. Tack!

Hjärtliga kramar till er alla!

Anonym sa...

Har aldrig varit här förut men Gud så fint!! Keep up the good work ;)

Veronica sa...

Helt underbart vacker text man blir så rörd!!Bästa gåvan!!så fin blogg